Jaarverslag 2019 - Ruim 81.000 mensen toegang tot drinkwater of een toilet

Het gaat goed met Water for Life, dat blijkt uit het jaarverslag 2019. In 2019 heeft Water for Life 9 projecten afgerond in 5 landen: met 208 nieuwe watertappunten, 794 huisaansluitingen, 91 kilometer nieuw waterleidingnetwerk en 447 publieke toiletten gaven we ruim 81.000 mensen betere toegang tot water en/of sanitatie.

Naast de betrokkenheid van de Nederlandse waterbedrijven zien we ook in toenemende mate betrokkenheid van derden: steeds meer bedrijven en organisaties weten ons te vinden.

Donateurs
Water for Life kan niet zonder de steun van donateurs. Met 2.210 nieuwe donateurs staat de teller nu op meer dan 35.000 vaste donateurs. Dit is hard nodig, want wereldwijd hebben nog steeds 884 miljoen mensen geen toegang tot water en 2,4 miljard mensen geen toegang tot sanitatie. Wilt u bijdragen? Als particulier, bedrijf of school? Of wilt u kraanwater in de horeca, een evenement of sponsorloop organiseren? Organiseer een actie!

CBF Erkend Goed Doel
Water for Life groeit, en groei betekent een grotere verantwoordelijkheid. Daarom zijn we in 2019 aan de slag gegaan om het CBF keurmerk te verkrijgen en dat is gelukt! Naast de ANBI-status is Water for Life nu ook een CBF Erkend Goed Doel en daar zijn we trots op.

Martien den Blanken, voorzitter Water for Life: "In 2020 hoop ik dat wij met ieders betrokkenheid nog meer water- en sanitaire voorzieningen kunnen realiseren in landen waar dit nog niet vanzelfsprekend is. Ik hoop op uw steun!"

Wist u dat?
Wij met slechts 5 cent per dag al 1 persoon toegang kunnen geven tot schoon drinkwater, met 10 cent per dag 1 schoolkind helpen aan een toilet, en met 15 cent een hele school toegang geven tot drinkwater?